فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه

ساخت وبلاگ
ابتدای فیلمنامه چگونه باید باشد؟  در چند صفحه اول فیلمنامه ما در کنار معرفی فضا، زمان، مکان  و شخصیت  با موضوع فیلم نیز آشنا می شویم. اینکه خواسته شخصیت اصلی چیست و چه کس و یا چه موانعی دارد. اینکه فضای فیلم چگونه است یعنی تماشاگر منتظر دیدن چه فیلمی در ادامه باشد . اینکه موضوع چیست؟ خیلی مهمه که به فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 64 تاريخ : سه شنبه 30 خرداد 1396 ساعت: 5:46

شخصیت اصلی شما دقیقا چه خواسته ای دارد؟ یکی از مشکلاتی که در بسیاری از فیلمنامه ها وجود دارد نامشخص بودن خواست شخصیت اصلی است. و اینکه بسیاری از کارهایی که انجام می دهد و یا انجام نمی دهد را با مشکلی که برای او به وجود آمده به نظر متناسب نیستند. به نظر دلبل آنهم نبود یک خواست روشن و واضح برای قهرمان فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 73 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 6:16

یکی از بهترین روش های رهای از بن بست نویسندگی :  اگر نوشتن را به صورت مستمر تجربه می کنید احتمالا حداقل چندین بار در بن بست نویسندگی گیر کرده اید و هیچ فکری به ذهنتان نمی رسد و راهی برای خروج از این موقعیت نیز پیدا نمی کنید. این وضعیت معمولا زمان زیادی را از نویسنده می گیرد و همچنین انرژی زیادی نیز فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 6:16

فیلمنامه نویسی و مهارتی به نام خلاصه نویسی یکی از مهمترین مهارتها برای یک فیلمنامه نویس میزان توانایی او در توشتن خلاصه طرح است. خلاصه ای که بابد با یک اتفاق جالب شروع شود و فقط به ماجراهای مهم فیلمنامه همراه با معرفی شخصیتها بپردازد. مهارت خلاصه نویسی که فوق العاده مهمه، به نظرم بیشتر به میزان توان فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 76 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 6:16

احتمالا شما هم بارها شنیده اید که تفاوت بین فیلمنامه نویس تازه کار و فیلمنامه نویس با تجربه در بازنویسی است. در تعداد دفعات بازنویسیی است که نویسنده با تجربه هر بار دلیلی انجام می دهد. به حوصله ای است که به خرج می دهد ولی نویسنده کم تجربه به راحتی از کنارش می گذرد. یکی از دفعات بازنویسی را می توان ب فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 6:16

نقطه میانی فیلمنامه در ساختار فیلمنامه های کلاسیک کجاست؟ بعد از حادثه محرک زندگی شخصیت اصلی از تعادل خارج می شود و او مجبور به انجام اقداماتی می شود. اقداماتی که معمولا غیر منطقی به بنظر می رسند و داستان فیلم آغاز می شود. بعد از یک سری اقدامات شخصیت اصلی ما که چندین با برای رسیدن به تعادل اولیه تالا فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت: 6:16

نقش پرده دوم در فیلمنامه های سه پرده ای چیست؟ در فیلمنامه های سه پرده ای، در پرده دوم تنش و کشمکش افزایش می یابد . نویسنده در این پرده موانع را بکی پس از دیگر بر سر راه شخثیت اصلی قرارمی دهد. در این پرده فیلمنامه نویس همچنین پیرنگ های فرعی را نیز وارد فیمنامه می کند و تمام اینها برای بالا بردن تنش و فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت: 5:17

چه می شود اگر... همانطور که احتمالا می دانید یکی از اصلی ترین راههای ایده پردازی برای فیلمنامه نویسی استفاده ازچه می شود اگر  است. اما نکته مهم چگونگی استفاده از چه می شود اگر برای فیلمنامه است. استفاده غیر صحیح از این روش خلق ایده اولیه با این جمله است . یعنی بنشیم وبا کنار هم قرار دادن چیزهای متنا فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت: 5:23

ساختار در فیلمنامه معمولا با فراهم کردن شرایط باعث سخت تر شدن اوضاع برای قهرمان می شود. اینکه قهرمان در شرایطی قرار می گیرد و تصمیمی میگیرد که به واسطه آن اوضاعش به هم می ریزد و بعد تصمیم دیگر به خیال اینکه اوضاع بهبود می یابد در حالیکه اوضاع معمولا آنقدر خراب می شود که او را مجبور می کند تصمیمی که فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 5:23

شخصیت های فرعی در فیلمنامه چه نقشی ایفا می کنند؟ یکی از وظایف اصلی شخصیت فرعی در کنار کمک به قهرمان یا ضد قهرمان، نشان دادن ابعاد مختلف شخصیت اصلی است. شخصیت های فرعی با کارهایی که می کنند و یا پیشنهادهایی که دارند باعث آشنایی بیشتر ما با شخصیت های اصلی می شوند.  آنها در کنار کمک به شخصیت های اصلی ب فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 71 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 5:23

نگویید، نشان دهید. این جمله را احتمالا بارها در کتابهای مختلف فیلمنامه نویسی یا مققالت مرتبط مشاهده کرده اید ولی کمتر در مورد توضیح داده می شود. نگویید، نشان دهید را بیشتر برای نمایش حالات انسانی و یا شرایط شخصیت در فیلمنامه به کار می برند. معمولا فیلمنامه نویسان در ابتدای راه، مدام حالات مختلف احسا فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 5:23

قبل از شروع به نوشتن طرح فیلمنامه اولین کار چیست؟ قبل از هر چیزی پیدا کردن مادر داستان، قصه طرح مان است. با نوشتن فیلمنامه چه چیزی را قصد داریم بگیم. این مادر داستان چیز پیچیده ای نیست، مادر داستان می تواند همان فیلمی باشد کهبه تازگی دیدیم و از دیدنش لذت بردیم باشد و یا از یکی داستانهای کهن قدیمی. م فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 5:23

یکی از مواردی که معمولا هنگام نوشتن اولین فیلمنامه ها فراموش میشه عدم استفاده از نوع خاص از وسایل است. معمولا در نظر ما صاحب وانت یک شخصیت و صاحب نیسان آبی شخصیت دیگری است. برای همین از این نوع وسایل برای مخصوصا شخصیت های اصلی نهایت استفاده را  باید ببریم. این موارد البته بیشتر موقع بازنویسی به نظر فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 5:23

روش صحیح فیلمنامه نویسی یکی از روش های نوشتن فیلمنامه که خود منم مدتی در گیر آن بودم نوشتن از بیرون به درون است. به این صورت که بعد از نوشتن طرح اولیه یک راست به سراغ نوشتن دیالوگ ها بریم. با اینکار معمولا بارها و بارها به بن بست خواهید خورد.  مهمترین دلیل اشتباه بودن این روش به نظرم عدم شناخت درست فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1396 ساعت: 4:36

دیالوگ نویسی اصول متعددی دارد که نوشته امروز در مورد یکی از مهمترین آنهاست که معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد و در کتابها و کلاسهای فیلمنامه نویسی کمتر در موردش صحبت می شود. هر آدمی دایره لغات فعالی برای مکالمه دارد که میزان آن برای افراد مختلف متفاوت است . تفاوت میزان دایره لغات فعال هر فرد بسته فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 15 خرداد 1396 ساعت: 3:32

یکی از مواردی که در کلاسهای فیلمنامه نویسی زیاد مشاهده می شود، عدم توانایی تعریف کردن سه خطی طرح فیلمنامه شان است، چیزی که باره پیش آمده است. در موارد بسیاری فیلمنامه نویس حتی بعد از نوشتن فیلنامه اش، نمی تواند قصه فیلمنامه اش را در سه خط تعریف کند. کاری را که او باید در اولین قدم از کارش انجام می د فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 688 تاريخ : يکشنبه 14 خرداد 1396 ساعت: 2:32

فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 81 تاريخ : شنبه 13 خرداد 1396 ساعت: 4:32

اولین قدم در نوشتن فیلمنامه پیدا کردن ستون یا تنه اصلی فیلمنامه که همان خواست قهرمان است. قهرمان که زندگی اش با حادثه محرک از تعادل خارج شده است حالا خواسته ای دارد که تا پایان فیلمنامه تکلیف آن روشن می شود او برای رسیدن به هدفش تلاش می کند و موانعی سر رراه او قرار می گیرد او بر موانع پیروز می شود و فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 90 تاريخ : شنبه 13 خرداد 1396 ساعت: 4:32

 تعادل اولیه در فیلمنامه های کلاسیک چگونه است؟ معمولا وقتی صحبت از تعادل اولیه در فیلمنامه می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، اینست که به اصطلاح همه چیز گل و بلبل است و همه زندگی به کام شخصیت اصلی و یا شخصیت های فیلم است، در حایکه این تصور اشتباه است. تعادل اولیه در فیلمنامه های کلاسیک یک وضع فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 97 تاريخ : شنبه 13 خرداد 1396 ساعت: 4:32

اگر شما هم مثل من به دنبال بهترین روش فیلمنامه نویسی می گردید این مطلب می تواند بنظرم یکی از بهترین روش های نوشتن فیلمنامه را به شما معرفی کند . این روط که من اسم آن را فیلمنامه نویسی ایستگاهی می گذارم و روش مورد استفاده پدرفیلمنامه نویسی سینمای ایران استاد سعید مطلبی است به اینصورت می باشد که ما بع فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه...
ما را در سایت فیلمنامه و جشنواره های فیلم کوتاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : cahjavaheri6 بازدید : 105 تاريخ : شنبه 13 خرداد 1396 ساعت: 4:32